Identiteit & Zingeving

Aandacht hebben voor elkaar – dat vinden wij heel belangrijk. Senioren staan op een bewuste manier in het leven, maar zijn ook zoekende. Hoe geef ik op een prettige en zinvolle manier inhoud aan mijn leven? Hoe ga ik verder na verlies? De wereld verandert, wat doet dit met mij en hoe kan ik blijven meedoen? Kortom: zingevingsvraagstukken. Daarbij zijn onze katholieke wortels al lang niet meer onze enige leidraad.

Onze werkgroep Identiteit & Zingeving bestaat uit vrijwilligers die samen een eigentijdse invulling geven aan het begrip zingeving. Door het jaar heen worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Zodra concrete data bekend zijn worden die op deze pagina en in onze jaarkalender gepubliceerd. Er zijn bijvoorbeeld het jaarlijkse symposium en de kloosterdag.

In gesprek over het levenseinde
De werkgroep heeft onder andere een lezing ontwikkeld, getiteld ‘In gesprek over het levenseinde’. Deze lezing kan op verzoek lokaal worden gegeven door vrijwilligers. Informeer hiernaar bij de lokale Afdeling. Voor meer informatie, klik hier.