Vat Oe Fiets 2024

Op Hemelvaartsdag 9 mei vindt het jaarlijks terugkerend fiets- en wandelevenement Vat Oe Fiets plaats.
Dit jaar gaan de routes richting Vorstenbosch, Nistelrode en Uden en voeren door de prachtige Maashorst en Bedaf.
De deelnemers krijgen de keuze uit fietsroutes van 25 en 50 kilometer en een wandelroute van 19 kilometer.

Organisatie

De organisatie is in handen van seniorenvereniging Wijnu Veghel. Start en finish zijn in het verenigingsgebouw aan de Wilgenstraat 15 te Veghel.

De vertrektijden zijn 8.00 uur voor de wandelaars en voor de fietsers geldt een vertrektijd van 10.00 uur.  Voor de start kunt u nog even genieten van een gratis kopje koffie of thee aangeboden door Wijnu Veghel.

Onderweg zijn vier rustposten ingericht waar u koffie/thee, soep, broodjes enz. kunt kopen. Ook is op de rustposten een toiletvoorziening aanwezig.

Deelname

Deelname is voor iedereen mogelijk. Ook is de fietsroute van 25 kilometer geschikt voor scootmobielen.
Het inschrijfgeld bedraagt € 4,– per persoon en € 10.—voor een gezin met kinderen tot 12 jaar.

Loterij

Aan het evenement is een loterij verbonden. De loten bedragen € 1,– per stuk en zijn te koop bij start en finish in het Wijnugebouw. Ook dit jaar heeft Piet Lucius Rijwielen als hoofdprijs een fiets aangeboden. Daarnaast zijn nog vele prijzen te winnen. Deze prijzen zijn beschikbaar gesteld door Veghelse ondernemers.
De trekking van de loterij vindt plaats ongeveer 16.00 uur.

Aankomst

Het Wijnugebouw is de hele dag open, zodat u na afloop van de fiets- of wandeltocht in de gelegenheid bent om nog na te praten onder het genot van een drankje. DJ Toon zorgt voor de muzikale omlijsting.

Goede doelen

Door uw deelname steunt u enkele goede doelen. Voor dit jaar zijn de goede doelen Stichting Vrienden van de Watersteeg en Stichting Steunmaatje en deelhuisjes. Ook gaat een deel van de opbrengst naar twee uit Veghel afkomstige missionarissen.

Nadere informatie

Voor informatie kunt u bellen of mailen met Ton van Eijk, secretaris van de commissie Vat Oe Fiets

(tel.nr. 0413-305078; tendvaneijk@ziggo.nl)

prijzen loterij: