Groet en Ontmoet

Een moderne versie van de contactadvertentiepagina

KBO-Brabant geeft leden graag de mogelijkheid om met elkaar in contact te komen in een vertrouwde omgeving. Daarom is ‘Groet & Ontmoet’ in het leven geroepen. Het is een moderne versie van de papieren contactadvertentiepagina, zoals deze ook in het ledenmagazine Ons verschijnt.

Met deze toepassing kunt u enerzijds zelf oproepen plaatsen en anderzijds op oproepen van anderen reageren, via onze website.

Dus bent u op zoek naar een ‘stapmaatje’, ‘reismaatje’, ‘klusmaatje’ of ‘levensmaatje’? Dan bent u hier aan het goede adres. Het leggen van contacten gebeurt in eerste instantie anoniem. Er worden geen persoonlijke gegevens zichtbaar. Pas als u eraan toe bent kunt u bijvoorbeeld een telefoonnummer of e-mailadres uitwisselen.

Op deze pagina vertellen wij hoe u het moet aanpakken om zelf op deze website een oproep te plaatsen of hoe u op een oproep kunt reageren.

Wij wensen u veel succes bij de zoektocht en hopen dat u zult slagen.

Hebt u vragen, dan kunt u bellen met KBO-Brabant, Karen Roelofs, op 073 – 303 64 40. Of stuur haar een mail: kroelofs@kbo-brabant.nl.

Zoekt u een maatje?

Op deze pagina kunt u de oproepen vinden. Er zijn enkele zoekfilters ingesteld, zodat u sneller de oproep kunt vinden die bij u past.

Direct naar Alle oproepen

Reacties plaatsen en ontvangen
Heeft u de juiste oproep gevonden, dan kunt u daarop reageren via ‘Reageer op deze advertentie’. Degene die de oproep heeft gedaan ontvangt dan een e-mail met de aankondiging dat er een reactie is, die te vinden is bij ‘Uw gesprekken’.

Wanneer u wilt reageren op een oproep, moet u eerst inloggen. Hiervoor is een account nodig. U kunt eenvoudig op deze website zelf een account maken via Inloggen, Aanmelden. Daar vult u een formulier in en vervolgens maakt u uw wachtwoord aan. Nu kunt u inloggen en een reactie plaatsen of zelf een oproep aanmaken.

Direct naar Uw gesprekken

Direct naar account aanmaken

Wilt u een oproep plaatsen?

Als u zelf een oproep wilt plaatsen moet u inloggen. Hiervoor heeft u een account nodig, dat u eenvoudig zelf kunt maken via Inloggen en Aanmelden. U vult een formulier en, vervolgens kunt u uw wachtwoord instellen en kunt u inloggen.
Inloggen is nodig zodat we weten dat u lid bent van de KBO in Brabant.

Klik hier als u nu een account wil aanmaken.

Waar moet u aan denken als u een oproep plaatst?
Hoewel online contacten leggen leuk en makkelijk is, moet u toch wel enige voorzichtigheid betrachten. Waar moet u op letten?

• Wanneer u een profiel aanmaakt op een datingsite, mag u best wat persoonlijke gegevens noteren. Maar sommige dingen kunt u beter nog even voor uzelf houden, zoals achternaam, adres en telefoonnummer. U weet tenslotte niet met wie u te maken heeft.
  • Gebruik een apart e-mailadres voor deze contacten, bijvoorbeeld een hotmail- of gmail-adres.
  • Wanneer u gaat afspreken doe dat dan op een openbare plaats, niet bij u thuis, en een  waar veel mensen zijn.
  • Hou de eerste afspraak kort, bijvoorbeeld koffie drinken. Meestal wordt snel duidelijk of het klikt of niet.
  • Hou er rekening mee dat veel mensen geneigd zijn zich mooier voor te doen dan ze zijn. Probeer zelf zoveel mogelijk uzelf te zijn.
  • Helaas zijn er soms ook oplichters actief. Let dus goed op wat iemands motieven zijn. Maak bijvoorbeeld geen geld over naar iemand, omdat u zo leuk gemaild heeft met elkaar en die ander zegt geen geld te hebben voor een treinkaartje naar u toe.
  • Wanneer het klikt met een persoon is het goed om wat naslagwerk te doen. Veel mensen hebben een profiel op LinkedIn, Facebook of Schoolbank. Je kunt iemand op die manier heel makkelijk even natrekken. Misschien niet zo netjes, maar je krijgt wel een duidelijker beeld van iemands leven.

Direct naar Oproep plaatsen

Bestaande oproepen

Voor mensen die al een oproep hebben aangemaakt:

Direct naar Uw oproepen

Contactoproep in ledenmagazine Ons

In het tijdschrift Ons bieden wij ook de mogelijkheid om een oproep te plaatsen. Iedere maand is daarvoor een pagina gereserveerd. Doet u het liever op deze schriftelijke manier? Stuur dan een korte tekst naar KBO-Brabant. Dat kan per post of per e-mail. Vermeld altijd uw naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mailadres, zodat wij u kunnen bereiken. De kosten bedragen 15 euro. Als uw oproep wordt geplaatst krijgt u ongeveer twee weken tevoren een bericht en het verzoek pas dan de 15 euro over te maken.

Per e-mail een tekst aanleveren, stuur naar:
Contactadvertentie@kbo-brabant.nl

Per post een tekst aanleveren, stuur naar:
KBO-Brabant
Contactoproep Ons
Postbus 3240
5203 DE ‘s-Hertogenbosch

Voor vragen over deze oproepen via de Ons kunt u terecht bij Chantal Bijnen, telefoonnummer 073 – 644 40 66.