Oud in Afrika

Ouderen in Afrika worden vaak vergeten. Om die reden werken wij samen met de Stichting Oud in Afrika, die senioren in Afrika helpt met thuiszorg, staaroperaties en micropensioenen. In 2014 richtten wij samen met de Stichting Oud in Afrika het fonds Oog om Oog op, dat staaroperaties mogelijk maakt voor ouderen in Ethiopië. Staar is een typische ouderdomsziekte waar we in Nederland wel raad mee weten, in tegenstelling tot in Afrika, waar het kan leiden tot blindheid. Met een staaroperatie van 35 euro brengen we licht in de duisternis van een oudere ver weg. Alle donaties zijn welkom en elke euro wordt doelgericht besteed.

Sinds eind 2023 werkt Oud in Afrika samen met de stichting Woord en Daad. De projecten van Oud in Afrika zijn geïntegreerd in de lokale activiteiten van Woord en Daad.

U kunt uw gift onder vermelding van ‘Fonds op naam Oud in Afrika’ overmaken naar stichting Woord en Daad in Gorinchem, NL64 RABO 0385 4870 88.